Wednesday, November 02, 2011

- Berhenti -

Aku berhenti untuk berlari..Aku berhenti untuk mengejar..Aku hentikan segalanya..Tapi,makin ku cuba tuk berhenti,makin aku gagal merubah segalanya.Pedihnya tuk aku tinggalkan semua rasa itu,hanya aku yang menanggungnya.Makin aku cuba untuk luahkan rasa itu,makin aku cuba tuk berdiam,makin kuat rasa itu memburuku.Jika bisu itu tiada bicara yang bertandang mengetuk perasaaan itu,biarlah bisu itu yang menjadi penemanku..Jika pekak itu tandanya aku tak mungkin akan mendengari atau merasai,jadikanlah pekak itu pendampingku..Tapi andai semua itu hanya khayalan,hanya tanggapan untuk memujuk hatiku sendiri,biarkanlah aku terus begini.Entah apa yang berlaku,tak dapat aku mengerti,tapi mengapa pedihnya harus terus menusuk kalbuku,menggangu jiwa & perasaanku kala ini.Ketenangan itu yang aku impikan.Bahagia itu yang aku dambakan.Adanya ia di depan mata,tapi rasa sakit itu yang merampas segalanya..Apakah akan sampai suatu saat itu,aku akan berhenti untuk berharap?

No comments: