Sunday, January 22, 2012

- Ya Allah -

Ya Allah,berat sungguh rasa yang aku tanggung dalam hatiku ini..Ya Allah,sungguh aku tak mampu untuk mengertikan apa yang berlaku pada diriku..Ya Allah,sungguh apa yang terjadi padaku ini benar?Tapi mengapa sekarang?Kenapa bukan dulu?Mengapa harus ada ruang itu dan mengapa jua ia terisi tanpa aku sedari..Ya Allah,sesungguhnya dugaanMu ini terlalu besar untukku..Sakitnya tak mampu aku menahan,pedihnya tak dapat aku gambarkan..Aku bingung,aku celaru,aku buntu..Ya Allah,hanya padaMu aku bermohon,Kau tunjukkanlah jalan yang benar untukku,bersihkanlah hatiku ini agar aku bisa merasai kenikmatan kasih sayang yang sebenar benarnya..Ya Allah,jika dia itu untukku,kau dekatkanlah hatiku dengan hatinya,dan jika dia itu bukan jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz,kau jauhkanlah hati kami..Sesungguhnya hanya padaMu kubermohon dan padaMu jua lah aku berserah..Amin..

No comments: